Dofinansowanie klubu dziecięcego „Mali Europejczycy” w Łodzi ul. Kopernika 22 z programu MALUCH+ 2022-2029 na utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

W naszym Klubie Dziecięcym stawiamy na zaspakajanie potrzeb i rozwój maluchów. Podążamy więc za najważniejszymi potrzebami dzieci, w tym wieku. Są nimi potrzeba samorealizacji, potrzeba ruchu, poznawania świata, zabawy i relaksu, a także wytchnienia. Aktywne uczestnictwo dzieci w poszczególnych wydarzeniach stymuluje ich rozwój społeczny oraz intelektualny, a to w bardzo dużym stopniu wspomaga proces zdobywania nowych umiejętności.

Podsumowując, dzięki zabawie maluszek ćwiczy wszystkie zmysły, umiejętności językowe, mowę, koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy z rówieśnikami. Ponadto, gry i zabawy stanowią okazję do ciekawego spędzenia wolnego czasu i dają dzieciom wiele radości.

czytaj więcej

Potrzeby i rozwój

Bezpieczeństwo.

Zabawa. 
Relaks.

 

Bezpieczeństwo to podstawa.

Znajomość podstawowych zasad bhp, regulaminów i procedur jest warunkiem odpowiedzialnej pracy każdego naszego pracownika. Opiekunki ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci przebywających w naszej placówce i podczas zajęć organizowanych na placu zabaw. Stosujemy w swoich działaniach obowiązujące przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz przepisów przeciwpożarowych (ppoż.), które są określone w instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.

Uzasadnieniem wprowadzenia niniejszych procedur jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka objętego opieką w naszym Klubie. W sytuacjach trudnych oraz zagrażających bezpieczeństwu dziecka opiekunki i pozostały personel Klubu są zobowiązani postępować zgodnie z przyjętymi procedurami. Rodzice zobowiązani są do zapoznania się i przestrzegania niniejszego dokumentu.

Zabawa dostosowana do potrzeb dziecka

Zabawa wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Zaspokaja nie tylko jego potrzeby emocjonalne, lecz także rozwija myślenie i zdolności twórcze. To podczas zabawy dziecko poznaje świat, wyraża potrzeby, odkrywa zainteresowania, a także reguluje swoje emocje, stwarzając sytuacje, w których to, co radosne i ekscytujące, miesza się z tym, co niepokojące czy smutne, oswajając w ten sposób własne strachy w bezpiecznym otoczeniu domu, żłobka czy klubu dziecięcego.

Zabawa umożliwia dziecku wspólne spędzenie czasu i gwarantuje pełną uwagę. Dostarcza nowych powodów do uśmiechu, wzbogaca dzieciństwo, a opiekunom pozwala zdobyć wiedzę o możliwościach, potrzebach i trudnościach swoich podopiecznych. Dlatego tak ważne jest pozwalanie dziecku, by samo wybierało rodzaj aktywności, który lubi.

Rodzaje zabaw:

- ZABAWY MANIPULACYJNE

Małe dziecko poznaje świat całym ciałem, poruszając nogami, rękami, głową i tułowiem. Z czasem dzięki rozwojowi umiejętności chwytania doskonali zdolność manipulowania przedmiotami. Początkowo jest to po prostu stukanie przedmiotami o podłogę, miętoszenie ich, ściskanie, lizanie lub gryzienie. Dopiero potem następuje właściwy etap, zwany zabawami manipulacyjnymi, gdy dziecko potrafi celowo operować przedmiotami, tak aby bączek się kręcił, klocek zmieścił się w odpowiednim otworze sortera, a zwierzątko pociągnięte za sznurek przyjechało bliżej.

- ZABAWY KONSTRUKCYJNE

Około 18.–24. miesiąca życia u dzieci pojawia się etap zabaw konstrukcyjnych. Dzięki prostym aktywnościom, takim jak: nawlekanie koralików na sznurek, budowanie wież z klocków, zakręcaniu i odkręcaniu zakrętek czy zapinaniu zamka błyskawicznego maluchy uczą się, jak tworzyć całość z poszczególnych elementów, planować w myślach konstrukcje i realizować pomysły, a przy tym doskonalą koordynację oko-ręka i wyobraźnię przestrzenną.

W zabawie ważna jest sama czynność bawienia się, a nie jej cel czy rezultat. Nawet jeśli zawiera elementy edukacyjne, to dla małego człowieka najważniejsza jest przyjemność płynąca ze swobodnej aktywności oraz kontaktu z innymi.

W naszym Klubie, regularnie (2 – 3 razy w tygodniu), realizujemy następujące zajęcia:

Zajęcia w naszym klubie dziecięcym

Zabawy z językiem angielskim

 

Z badań nad przyswajaniem języka przez małe dzieci wynika, że kluczowe dla nauczenia się mowy jest doświadczanie jej w relacji z bliskimi, kochającymi ludźmi. Dziecko nie nauczy się mówić słuchając nagrania z odtwarzacza, komputera ani interaktywnej zabawki. Dlatego, w oparciu o wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego, stosujemy swój autorski program oraz metody dostosowane do potrzeb dziecka.

Zabawy z muzuką

 

Nigdy nie jest za wcześnie na wprowadzenie muzyki do dziecięcej codzienności. O dobroczynnym wpływie muzyki na rozwój dziecka można mówić i mówić, tak jak o niebagatelnym wpływie piosenek na uczenie się języka (ojczystego i obcego). Po pierwsze: odpowiedni repertuar. Mamy obecnie bardzo duży wybór, co z jednej strony jest wspaniałe, ale z drugiej powoduje, że można zabłądzić. Piosenki, które wybierzemy dla dziecka w wieku 1-3 latka, muszą być przede wszystkim delikatne, przyjazne, nie napastliwe. Tempo nie może być zbyt szybkie. Słowa powinny być jak najprostsze, i sami powinniśmy łatwo móc je “wyłapać” słuchając piosenki. Muzyka powinna być rytmiczna, “podnosząca” do tańca. Melodia – łatwo wpadająca w ucho. Najlepiej, jeśli tekst piosenki można pokazać, zobrazować ruchem, gestem, odegrać treść.

Zajęcia plastyczne

 

Małe dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z plastyką, doświadczają wiele radości podczas tworzenia. Twórczość plastyczna na każdym etapie rozwoju daje dziecku możliwość samodzielnego badania, poszukiwania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości. Dlatego używamy wiele różnych materiałów do poznawania i odkrywania świata, m.in. kredki, farby, modelinę, piórka, bibułę. Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju jednostki samodzielnie działającej i myślącej oraz osoby twórczej i kreatywnej.

Zajęcia ruchowe

 

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Jednak w przypadku dzieci ma on zdecydowanie szersze znaczenie. Oto tylko niektóre zalety, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna dzieci: pozwalają utrzymać właściwą masę ciała, umożliwia rozwój cech motorycznych, wspomagają rozwój społeczny i uczą współpracy podczas zabaw grupowych, pozwalają i ułatwiają rozładowanie emocji.

czytaj więcej

Nasza Kadra

 

 

Emilia Zagłoba

Opiekunka dziecięca

 

Emilia Zagłoba mieszkała w Wielkiej Brytani ponad 8 lat i swoją przygodę w opiece nad dziećmi zaczęła w 2020 r. jako asystentka nauczyciela przedszkola . Ukończyła kurs Childminder level 3. W 2022 prowadziła własną działalność w Wielkiej Brytani - Opiekę nad dziećmi do lat 5. 

Po pracy jest w 100% mamą dla której emocje dziecka są priorytetem. Bardzo bliskie jest jej rodzicielstwo bliskości i porozumienie bez przemocy. Jest ciocią z sercem, bo choć nie brak jej kreatywności i pomysłowości, to największy nacisk kładzie właśnie na bliskość i ciepło.

Izabela Rybak

Opiekunka dziecięca

 

Izabela Rybak jest w trakcie dwuletniego kursu na opiekunkę dziecięcą.
Pracowała w przedszkolu jako pomoc nauczyciela oraz jako animator na sali zabaw. Dodatkowo udzielała się jako animatorka na urodzinach, komuniach, weselach.

Katarzyna Mroziak

Opiekunka dziecięca

 

Katarzyna Mroziak posiada wykształcenie średnie. Ukończyła kurs na opiekuna w żłobku/klubie malucha oraz kurs na pomoc nauczyciela w przedszkolu. Prace w zawodzie rozpoczęła w 2018 roku, a wcześniej opiekowała się dziećmi indywidualnie. Rodzina i przyjaciele zawsze mogą liczyć na jej pomoc w opiece przy ich pociechach. Prace traktuje jak pasję, a oprócz tego lubi podróże, podróże autem oraz spacery z psem.

 

Galeria Zdjęć

czytaj więcej

Zdrowo się odżywiamy

 

Zdrowe i smaczne posiłki dostarcza nam firma kateringowa "Pan Bakłażan"

 

- świeże przekąski

- zdrowe obiady

- 4 posiłki dziennie

czytaj więcej

Świeże Przekąski

 

 

Zdrowe Obiady

 

 

Podwieczorki

 

 

CEDLODZ.PL