Dofinansowanie klubu dziecięcego „Mali Europejczycy” w Łodzi ul. Kopernika 22 z programu MALUCH+ 2022-2029 na utworzenie 24 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
W naszym Klubie Dziecięcym stawiamy na zaspakajanie potrzeb i rozwój maluchów. Podążamy więc za najważniejszymi potrzebami dzieci, w tym wieku. Są nimi potrzeba samorealizacji, potrzeba ruchu, poznawania świata, zabawy i relaksu, a także wytchnienia. Aktywne uczestnictwo dzieci w poszczególnych wydarzeniach stymuluje ich rozwój społeczny oraz intelektualny, a to w bardzo dużym stopniu wspomaga proces zdobywania nowych umiejętności.
Podsumowując, dzięki zabawie maluszek ćwiczy wszystkie zmysły, umiejętności językowe, mowę, koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy z rówieśnikami. Ponadto, gry i zabawy stanowią okazję do ciekawego spędzenia wolnego czasu i dają dzieciom wiele radości.
Znajomość podstawowych zasad bhp, regulaminów i procedur jest warunkiem odpowiedzialnej pracy każdego naszego pracownika. Opiekunki ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci przebywających w naszej placówce i podczas zajęć organizowanych na placu zabaw. Stosujemy w swoich działaniach obowiązujące przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz przepisów przeciwpożarowych (ppoż.), które są określone w instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.
Uzasadnieniem wprowadzenia niniejszych procedur jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo każdego dziecka objętego opieką w naszym Klubie. W sytuacjach trudnych oraz zagrażających bezpieczeństwu dziecka opiekunki i pozostały personel Klubu są zobowiązani postępować zgodnie z przyjętymi procedurami. Rodzice zobowiązani są do zapoznania się i przestrzegania niniejszego dokumentu.
Zabawa wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Zaspokaja nie tylko jego potrzeby emocjonalne, lecz także rozwija myślenie i zdolności twórcze. To podczas zabawy dziecko poznaje świat, wyraża potrzeby, odkrywa zainteresowania, a także reguluje swoje emocje, stwarzając sytuacje, w których to, co radosne i ekscytujące, miesza się z tym, co niepokojące czy smutne, oswajając w ten sposób własne strachy w bezpiecznym otoczeniu domu, żłobka czy klubu dziecięcego.
Zabawa umożliwia dziecku wspólne spędzenie czasu i gwarantuje pełną uwagę. Dostarcza nowych powodów do uśmiechu, wzbogaca dzieciństwo, a opiekunom pozwala zdobyć wiedzę o możliwościach, potrzebach i trudnościach swoich podopiecznych. Dlatego tak ważne jest pozwalanie dziecku, by samo wybierało rodzaj aktywności, który lubi.
Rodzaje zabaw:
Małe dziecko poznaje świat całym ciałem, poruszając nogami, rękami, głową i tułowiem. Z czasem dzięki rozwojowi umiejętności chwytania doskonali zdolność manipulowania przedmiotami. Początkowo jest to po prostu stukanie przedmiotami o podłogę, miętoszenie ich, ściskanie, lizanie lub gryzienie. Dopiero potem następuje właściwy etap, zwany zabawami manipulacyjnymi, gdy dziecko potrafi celowo operować przedmiotami, tak aby bączek się kręcił, klocek zmieścił się w odpowiednim otworze sortera, a zwierzątko pociągnięte za sznurek przyjechało bliżej.
Około 18.–24. miesiąca życia u dzieci pojawia się etap zabaw konstrukcyjnych. Dzięki prostym aktywnościom, takim jak: nawlekanie koralików na sznurek, budowanie wież z klocków, zakręcaniu i odkręcaniu zakrętek czy zapinaniu zamka błyskawicznego maluchy uczą się, jak tworzyć całość z poszczególnych elementów, planować w myślach konstrukcje i realizować pomysły, a przy tym doskonalą koordynację oko-ręka i wyobraźnię przestrzenną.
W zabawie ważna jest sama czynność bawienia się, a nie jej cel czy rezultat. Nawet jeśli zawiera elementy edukacyjne, to dla małego człowieka najważniejsza jest przyjemność płynąca ze swobodnej aktywności oraz kontaktu z innymi.
W naszym Klubie, regularnie (2 – 3 razy w tygodniu), realizujemy następujące zajęcia:
Z badań nad przyswajaniem języka przez małe dzieci wynika, że kluczowe dla nauczenia się mowy jest doświadczanie jej w relacji z bliskimi, kochającymi ludźmi. Dziecko nie nauczy się mówić słuchając nagrania z odtwarzacza, komputera ani interaktywnej zabawki. Dlatego, w oparciu o wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego, stosujemy swój autorski program oraz metody dostosowane do potrzeb dziecka.
Nigdy nie jest za wcześnie na wprowadzenie muzyki do dziecięcej codzienności. O dobroczynnym wpływie muzyki na rozwój dziecka można mówić i mówić, tak jak o niebagatelnym wpływie piosenek na uczenie się języka (ojczystego i obcego). Po pierwsze: odpowiedni repertuar. Mamy obecnie bardzo duży wybór, co z jednej strony jest wspaniałe, ale z drugiej powoduje, że można zabłądzić. Piosenki, które wybierzemy dla dziecka w wieku 1-3 latka, muszą być przede wszystkim delikatne, przyjazne, nie napastliwe. Tempo nie może być zbyt szybkie. Słowa powinny być jak najprostsze, i sami powinniśmy łatwo móc je “wyłapać” słuchając piosenki. Muzyka powinna być rytmiczna, “podnosząca” do tańca. Melodia – łatwo wpadająca w ucho. Najlepiej, jeśli tekst piosenki można pokazać, zobrazować ruchem, gestem, odegrać treść.
Małe dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z plastyką, doświadczają wiele radości podczas tworzenia. Twórczość plastyczna na każdym etapie rozwoju daje dziecku możliwość samodzielnego badania, poszukiwania i odkrywania otaczającej go rzeczywistości. Dlatego używamy wiele różnych materiałów do poznawania i odkrywania świata, m.in. kredki, farby, modelinę, piórka, bibułę. Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju jednostki samodzielnie działającej i myślącej oraz osoby twórczej i kreatywnej.
Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Jednak w przypadku dzieci ma on zdecydowanie szersze znaczenie. Oto tylko niektóre zalety, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna dzieci: pozwalają utrzymać właściwą masę ciała, umożliwia rozwój cech motorycznych, wspomagają rozwój społeczny i uczą współpracy podczas zabaw grupowych, pozwalają i ułatwiają rozładowanie emocji.
Emilia Zagłoba
Opiekunka dziecięca
Emilia Zagłoba mieszkała w Wielkiej Brytani ponad 8 lat i swoją przygodę w opiece nad dziećmi zaczęła w 2020 r. jako asystentka nauczyciela przedszkola . Ukończyła kurs Childminder level 3. W 2022 prowadziła własną działalność w Wielkiej Brytani - Opiekę nad dziećmi do lat 5.
Po pracy jest w 100% mamą dla której emocje dziecka są priorytetem. Bardzo bliskie jest jej rodzicielstwo bliskości i porozumienie bez przemocy. Jest ciocią z sercem, bo choć nie brak jej kreatywności i pomysłowości, to największy nacisk kładzie właśnie na bliskość i ciepło.
Izabela Rybak
Opiekunka dziecięca
Katarzyna Mroziak
Opiekunka dziecięca
Katarzyna Mroziak posiada wykształcenie średnie. Ukończyła kurs na opiekuna w żłobku/klubie malucha oraz kurs na pomoc nauczyciela w przedszkolu. Prace w zawodzie rozpoczęła w 2018 roku, a wcześniej opiekowała się dziećmi indywidualnie. Rodzina i przyjaciele zawsze mogą liczyć na jej pomoc w opiece przy ich pociechach. Prace traktuje jak pasję, a oprócz tego lubi podróże, podróże autem oraz spacery z psem.
Zdrowe i smaczne posiłki dostarcza nam firma kateringowa "Pan Bakłażan"
- świeże przekąski
- zdrowe obiady
- 4 posiłki dziennie
CEDLODZ.PL